LOTT. Gioielli
LOTT. Gioielli
Voor het Nederlandse sieraden merk LOTT. gioielli heb ik mij als creative consultant bezig gehouden met het uiterlijk van het bedrijf. Samen met interieur- en meubelontwerper Lars Snellaars heb ik een uitgebreid plan ontwikkeld voor een nieuwe visuele identiteit. We hebben een inhoudelijk concept ontwikkeld dat de essentie van bedrijf en producten op de juiste wijze uitdraagt. Dit concept hebben we vervolgens als uitgangspunt gebruikt voor de jaarlijkse beeld campagne van het merk. Daarnaast gebruikten we het concept als basis voor aanpassingen op de huisstijl, winkelvloer, website en advertenties. Het grote doel is alle uitingen in lijn met het merk en met elkaar te krijgen.
Campagne 2017
Naast het al voorbereidend werk zijn wij ook bij de eerste campagne betrokken gebleven om waar nodig input te geven over de toepassing van ons creatieve concept. Zo hebben we meegedacht over de keuze voor een fotograaf (voor de campagne van 2017 werkten we samen met fotograaf Anne Timmer), de casting, de locaties en hebben we samen met de dames van LOTT. een verzameling beelden samengesteld ter inspiratie voor de fotograaf, styling en het productie team. Ons gracieus vrouwelijk uitgangspunt voor dit jaar was de Sofia Loren.
Een visuele standaard
Aansluitend hebben we ook meegedacht over de toepassing van de campagne beelden. Hierbij hebben we het gebruik van een visuele standaard, in de vorm van een grid voorgesteld, om de campagne binnen alle uitingen zo consistent mogelijk naar buiten te brengen.
Voor de campagne shoot zijn we een paar nazomerdagen in en rondom het betoverend mooie Gardameer geweest, en met een lange reeks prachtige beelden als resultaat. Naast de uitgebreide voorbereiding we hebben we samen met de klant een geweldige crew samengesteld, waardoor alles in Italië op zijn plek viel.
Fotograaf: Anne Timmer
Productie: Sandra de Cocq
Camera Assistent: David Dijkhoff
Styling: Renske van der Ploeg
Visagie: Sanne Bleeker
Model: Michelle Zwaal