Meatable
Meatable
Meatable maakt 100% echt, heerlijk, schuldvrij vlees. Vanuit één cel revolutioneren ze de impact van de vleesindustrie op klimaatverandering en dierenwelzijn. Tegelijkertijd verhogen ze de voedselzekerheid, zonder afbreuk te doen aan de culinaire ervaring van het eten van lekker, echt vlees. Een innovatie in de vleesbranche die essentieel kan zijn voor onze planeet en ons welzijn.
De naam
De naam Meatable is een samengestelde term, bestaande uit het woord ‘Meat’, ‘Eatable’. En door ‘able’ aan het woord ‘Meat’ toe te voegen, zeggen we eigenlijk dat we vlees mogelijk maken, waarmee we bedoelen; het initiëren van de kweekvlees industrie, zodat we nog vele jaren aan de vleesbehoeften van onze wereld kunnen voldoen.
Het logo
Het logo is opgebouwd uit verschillende elementen. De letter 'M', delende cellen, een Petri-schaaltje en een typerend kleurverloop van vlees. De delende cellen zijn gevisualiseerd met de Metaballs techniek. Dat zijn organisch ogende n-dimensionale objecten. De vormen die deze techniek creëert, doen denken aan vereenvoudigde visualisaties van een cel die zich in twee afzonderlijke cellen splitst. Het Petri-schaaltje is waar de wetenschapper meestal mee begint. Ik wilde op de een of andere manier een visuele weergave van het schaaltje aan het logo toevoegen. Dit mag zo simpel zijn als een eenvoudige cirkel. Typisch heeft een stuk vlees dat we bakken en eten een verloop erin. Van bruin-grijs naar lichter roze aan de buitenkant naar een donkerder en dieper rood in de kern. Ik wilde een dergelijk verloop gebruiken in het logo, het een beetje subtieler maken en het in een lineair verloop veranderen.
3D Visualisaties
Het zal waarschijnlijk nog een paar jaar duren voordat Meatable het eerste vleesproduct klaar heeft. Toch heeft het bedrijf nu al visuele ondersteuning nodig om hun verhaal kracht bij te zetten. Vandaar dat we een reeks 3D visualisaties hebben ontwikkeld die zowel de toepassing op de korte, midden, als lange termijn laten zien. Deze prikkelende conceptuele visualisaties worden momenteel vooral gebruikt in presentaties en bij talks.